De Abdijschool

Virtuele tour

Duc in altum

Onthaal en administratie

de hoofdingang van de school

Mediatheek

studiecentrum en leeszaal

Leerlingenbegeleiding

Als middelpunt van onze vijf pijlers, speelt studie een cruciale rol in de vorming van onze leerlingen. We bieden een rijk en evenwichtig studieaanbod, ondersteund door uitgebreide studiebegeleiding.

Internaat

Vanaf het tweede jaar verhuizen de jongens naar het ‘College’, dat prachtig gelegen is naast de Sint-Andriesabdij.

JMC-zaal

ons auditorium

Klaslokaal

Sportzaal

Sport speelt een belangrijke rol in het leven van onze leerlingen met wekelijkse lessen en extra sportmogelijkheden die helpen bij het opbouwen van een gezonde levensstijl.

Sportvelden

Onze uitgestrekte sportvelden en jaarlijkse sportdagen zorgen ervoor dat elke leerling actief blijft en zich ontwikkelt.

ICT

We zijn een laptopschool sinds 2005.

De hall

Sinds 1910 het kloppende hart van de school ...

Kunstklas

een atelier vol creativiteit

Studiezaal

Jongere leerlingen studeren in groep, oudere leerlingen op kamer.

Labo's

chemie, fysica, biologie

Abdijkerk

Op vandaag leven de monniken in de Sint-Andriesabdij volgens de Regel van Benedictus, in dienst van God en de Kerk. De school is vanuit deze abdij gesticht.

Paviljoen internaat

Om de overgang van de lagere naar de middelbare school gemakkelijker te maken, verblijven de jongens van het eerste jaar in een apart internaat: het Paviljoen.

Pluktuin

ervaringsgericht leren in het kader van de vakken wetenschap en techniek.

Paviljoen

Eerstejaars jongens en meisjes krijgen hun lessen in het Paviljoen, een apart gebouw dat zich op loopafstand van het college bevindt.

Zwemvijver

Onze vintage zwemvijver zorgt tijdens de zomermaanden voor verkoeling en ligt op de rand van ons prachtig bos dat perfect is voor hardlopen en wandelen.

Bethanië

In de schoolweken leggen de meisjes dagelijks een fietstraject van 1,5 km af tussen de Priorij van Bethanië en het college (2de tot 6de jaar) of het paviljoen (1ste jaar).

Practicumlokaal

volledig uitgerust voor de lessen techniek en STEM

Eetzaal

Ruimte en tijd om maaltijd te houden is fundamenteel in een internaatschool.

Dans- en muziekzaal

ruimte voor muziek en beweging

Bethanië

Fietsen naar school

De meisjes van het internaat leggen dagelijks een fietsroute af van ongeveer 1,5 kilometer tussen de Priorij van Bethanië en de Abdijschool.

Priorij van Bethanië

In de Priorij van Bethanië leeft een kleine maar vitale gemeenschap van zusters benedictinessen.

Internaat meisjes

Er is mogelijkheid om je kamer een persoonlijke touch te geven.

Kapel

Ook op het meisjesinternaat is de benedictijnse traditie het spirituele uitgangspunt.

Bethanië: het Blomme-Hof

Hier huist de derde graad van het meisjesinternaat.