Graad 2
Jaar 3 & Jaar 4

Natuurwetenschappen

Omschrijving van de studierichting

De studierichting Natuurwetenschappen biedt leerlingen een grondige opleiding in de kernvakken biologie, chemie en fysica. Deze uitgebreide wetenschappelijke vorming wordt aangevuld met een intensief wiskundeprogramma, ter voorbereiding op studierichtingen met een zwaar wiskundig component in de derde graad, zoals Wiskunde-wetenschappen.

Extra informatie

In de studierichting Natuurwetenschappen leer je wetenschappelijk te denken, ontwikkel je fundamentele labovaardigheden door experimenten, leer je nauwkeurig onderzoeksresultaten documenteren, en wordt je getraind in het zelfstandig raadplegen en kritisch beoordelen van wetenschappelijke bronnen. Daarnaast leer je verbanden te zien tussen de leerstof en actuele wetenschappelijke vraagstukken, en theorieën toe te passen in de praktijk. Verder krijg je een verdiepte vorming in moderne talen voor de vakken Engels, Frans en Nederlands en geschiedenis, wat je voorbereidt op een breed scala aan academische en professionele mogelijkheden in wetenschappelijke en technologische velden.

3 & 4

MIAV
Lichamelijke opvoeding
Totaal aantal lesuren

Studenten praten over de opleiding Natuurwetenschappen

Natuurwetenschappen zijn als verborgen schatten die we steeds opnieuw ontdekken.

Adeline, studente uit 3 Natuurwetenschappen

Adeline, studente uit 3 Natuurwetenschappen