Paviljoen

Eerstejaars

Eerstejaars jongens en meisjes krijgen hun lessen in het 'Paviljoen', een apart gebouw dat zich op loopafstand van het college bevindt.

Op deze locatie volgen de eerstejaars al hun lessen, met uitzondering van de praktijkgerichte vakken zoals techniek, natuurwetenschappen, beeld en muziek die in het hoofdgebouw van het college worden gegeven. Binnen het Paviljoen zijn er drie klassen.

duc in altum

Eerstejaars

Internaat eerstejaars jongens

Naast de lessen fungeert het Paviljoen ook als een apart internaat waar de jongens van het eerste jaar verblijven: studeren, eten, sporten, spelen, en overnachten.

Infrastructuur

Met ruimte voor veertig internen, beschikt het Paviljoen over zijn eigen uitgebreide infrastructuur. Deze omvat een studiezaal, bibliotheek en diverse ontspanningsruimtes, waaronder een biljartzaal, pingpongzaal, televisiezaal, een ontspanningszolder, en twee voetbalvelden. De jongens slapen in comfortabele kamers, variërend van twee tot vier personen per kamer, wat zorgt voor een huiselijke en sociale sfeer binnen het internaat.

Bekijk ook