Internaat meisjes

Bethanië

Het meisjesinternaat biedt, op korte afstand van de school, een serene en stimulerende omgeving die ideaal is voor studie en persoonlijke groei binnen een warme, gezinsachtige sfeer.

Alle leerlingen van de Abdijschool zijn intern. Dit creëert een nauwe verbondenheid en een sterke samenwerking tussen de school en haar internaten. De vijf pijlers van de school schragen ook het opvoedingsproject van de internaten.

duc in altum

Bethanië

Internaat meisjes

Ons internaat biedt een serene, groene oase, ideaal voor studie, rust en ontspanning in een familiale sfeer. We zorgen voor een studiebevorderend klimaat met persoonlijke studie-opvolging en -begeleiding, met studiecoaches en internaatmedewerkers die nauw samenwerken.

De meisjes van het internaat leggen dagelijks een beveiligde fietsroute af van ongeveer 1,5 kilometer tussen de Priorij van Bethanië en de school: de eerstejaars naar het Paviljoen, de anderen naar het college.

Eigen Kamers

Elke intern heeft een eigen kamer die naar eigen smaak ingericht kan worden, perfect voor zowel ontspanning als studie. De kamers zijn uitgerust met essentiële meubels zoals een bed, bureau en opbergruimte, en bevatten een lavabo voor persoonlijke hygiëne. Voor de derde graad zijn er moderne faciliteiten zoals kamers met douches en een groepsruimte met kitchenette.

Infrastructuur

Het meisjesinternaat biedt een breed scala aan faciliteiten en activiteiten om een evenwichtige ontwikkeling te ondersteunen. Er zijn specifieke ruimtes beschikbaar voor een rustige studietijd en diverse lounges voor sociale interactie en ontspanning. De veiligheid van de internen wordt gewaarborgd door beveiligde toegang en constant toezicht. De maaltijden zijn een moment van samenzijn in de eetzaal van het internaat, waar gezonde, verse en evenwichtige voeding wordt geserveerd in een gevarieerd menu.

Bekijk ook