Laptopproject

Als één van de eerste secundaire scholen in Vlaanderen, heeft de Abdijschool als sinds 2005 een laptopproject. Elke leerling beschikt over een eigen computer die tijdens de les of studie ingezet kan worden. De werkomgeving is Windows.

Op de Abdijschool zien we het hanteren van een laptop als aanvullend gebruik. Hij kan het gebruik van (papieren) leermiddelen verminderen maar zal het nooit helemaal vervangen.

Waarom?

In het hervormde secundair onderwijs is het belangrijk dat iedere leerling over dezelfde laptop beschikt, zodat er vlot klassikaal kan worden geschakeld. De laptop staat dan ook op de boekenlijst. Daarvoor werken we samen met onze partner Signpost, die pro-toestellen aanbiedt aan educatieve prijzen. Er is uitgebreide schade- en diefstalverzekering alsook de zekerheid van een gratis vervangtoestel bij defect. Het toestel kan op school hersteld worden zodat de leerling zo snel mogelijk geholpen is.

Alle communicatie met leerlingen en ouders gebeurt via het digitale platform Smartschool.

Hoe staat de school in voor ICT?

Wij ondersteunen de leerkrachten en leerlingen in het gebruik van de moderne technologieën zoals laptops, A.I. en smartboards.

Ewout François, ICT-coördinator

Ewout François, ICT-coördinator