Eten

Voor jongeren die wonen op school is voeding heel belangrijk. Het eten creëert een thuissfeer en beïnvloedt het welzijn en de prestaties. Daarom bieden we vier maaltijden per dag aan, waarbij we zorgen voor een kwaliteitsvolle en evenwichtige voeding die bijdraagt aan een gezonde levensstijl. Screening gebeurt op dagelijkse basis en ook de leerlingen worden hierbij betrokken.

Voedzame en evenwichtige voeding

We zorgen ervoor dat elke leerling toegang heeft tot vier voedzame maaltijden gedurende de schooldag. Dit ondersteunt hun energiebehoefte en concentratievermogen gedurende de hele dag. Elke maaltijd is een belangrijk sociaal moment. Samen eten bevordert niet alleen de sociale interactie tussen de leerlingen, maar versterkt ook het gemeenschapsgevoel binnen de school. 's Middags en 's avonds is er een saladebar beschikbaar die een ruime keuze aan verse en voedzame opties biedt, waarmee leerlingen hun eigen gezonde maaltijden kunnen samenstellen.

Foodforum

Het Foodforum brengt leerlingen samen die graag zelf met voeding aan de slag gaan. Zo zorgen ze bij voorbeeld voor zelfgemaakte desserts of warme soep die tijdens pauzemomenten verkocht worden ten voordele van het goede doel.