Sport

Sport speelt een belangrijke rol in het leven van onze leerlingen met wekelijkse lessen en extra sportmogelijkheden die helpen bij het opbouwen van een gezonde levensstijl. Onze uitgestrekte sportvelden en jaarlijkse sportdagen zorgen ervoor dat elke leerling actief blijft en zich ontwikkelt.

Naast de verplichte twee uur lichamelijke opvoeding (LO) per week, bieden we twee extra uren sport aan. Deze vinden plaats op onze sportvelden en in de nabijgelegen bossen, inclusief tijdens de middag- en avonduren.

Faciliteiten en activiteiten

De school beschikt over uitgebreide sportfaciliteiten, waaronder tennis- en volleybalvelden, een ruime sportzaal, een danszaal, en extra lokalen voor diverse fysieke activiteiten. Extra's zijn onze mooie vintage zwemvijver die tijdens de zomermaanden voor verkoeling zorgt en natuurlijk het prachtige bos dat perfect is voor hardlopen en wandelen. Leerlingen nemen deel aan atletiek, voetbal en rugby, en genieten van een divers sportaanbod in de avonden en op woensdagmiddag, zowel op school als elders.

Voor leerlingen die bij sportclubs zijn aangesloten creëren we een gepersonaliseerde oplossing. Voor degenen die ver van huis zijn, kunnen trainingen ook plaatsvinden bij lokale clubs in Brugge.

Sportdagen

Een hoogtepunt in ons sportaanbod zijn de thematisch ingevulde meerdaagse sportdagen, georganiseerd per leerjaar. Deze kunnen avonturenkampen in de Ardennen omvatten, of sneeuwdagen in Noord-Italië, of een hike in Kent. Deze events zijn door ons eigen team ontworpen om zowel fysieke uitdagingen als teambuilding te bieden.