Spiritualiteit

Spiritualiteit vormt de kern van onze schoolidentiteit, geworteld in de benedictijnse traditie. Met regelmatige vieringen, vespers en bezinningsdagen streven we ernaar om de spirituele ontwikkeling van onze leerlingen te bevorderen. Elke vijf jaar ondernemen we een pelgrimsreis naar de Morvan, waar bezinning en sport samensmelten tot een unieke ervaring.

Spirituele ontwikkeling en activiteiten

Bij de Abdijschool van Zevenkerken geloven we dat spirituele vorming hand in hand gaat met academische en persoonlijke groei. We organiseren regelmatig spirituele activiteiten die bedoeld zijn om de innerlijke groei van onze leerlingen te ondersteunen.

Spirituele ontwikkeling en activiteiten

Regelmatige vieringen

We houden zinvolle vieringen waarmee we belangrijke liturgische perioden zoals de advent, kerst, en de vastenperiode markeren.

Deelname aan Vespers

Onze leerlingen hebben de gelegenheid om de gezangen bij te wonen in de vespers, wat hen helpt dieper in de monastieke traditie te duiken.

Bezinningsdagen

We organiseren jaarlijks één- of meerdaagse bezinningsdagen die zijn ontworpen om onze leerlingen te helpen reflecteren op hun persoonlijke waarden en levensdoelen.

Integratie in het dagelijks leven

De spirituele waarden van de school zijn een levend onderdeel van het dagelijks leven op school. We streven ernaar om een omgeving te creëren waarin respect, gemeenschapsgevoel en persoonlijke integriteit de kern vormen van het schoolleven. Dit spirituele ethos helpt bij het vormen van empathische, bewuste individuen die bereid zijn bij te dragen aan een betere wereld.

In de Abdijschool van Zevenkerken is spiritualiteit een levendige en integrale pijler die ervoor zorgt dat onze leerlingen een goed afgeronde en diepgaand verrijkte onderwijservaring ontvangen, voorbereid op zowel academische successen als levenslange ethische en spirituele groei.