01/09/2023

Sportdagen tweedes in Chiny

De leerlingen van het tweede jaar trokken van 20 t.e.m. 21 september voor de achtste keer naar het stadje Chiny-sur-Semois in de Gaume-streek in het uiterste zuiden van België.

Op het programma stonden een stevige wandeling met rugzak doorheen de mooie omgeving, een heus avonturen- en teambuildingsparcours, mountainbiken en kajakken. De leerlingen sliepen allemaal in tenten op camping Le Canada, een back-to-basic ervaring.

Voor de eerste keer in vijf jaar stond het waterpeil van de Semois op een normaal niveau en kon terug een afvaart worden georganiseerd. De weergoden waren ons deze keer minder gunstig gezind. Daar waar we op woensdag en donderdagvoormiddag nog konden genieten van een zonnetje, kwam tegen de avond de zondvloed op ons af en viel de regen met bakken uit de lucht. We moesten de activiteiten voor de vrijdag noodgedwongen annuleren. Dit de sfeer echter niet meer bederven en iedereen keerde met een tevreden gevoel huiswaarts.

Andere nieuwsberichten