16/10/2016

Morvan

Om de vijf jaar is er onze grote pelgrimage naar Vézelay. De hele school – de eerstejaars uitgezonderd – verplaatst zich in de laatste week van september naar de Morvan (Bourgogne) voor een unieke combinatie van sport- en bezinningsdagen. Deze dagen vormen telkens een absoluut hoogtepunt in de carrière van onze leerlingen, een ingrijpende belevenis voor jong en oud. Telkens staat een thema uit de bijbel centraal.

De week start met een zendingsmoment in de abdijkerk. Tijdens de dag krijgen de leerlingen tal van bezinnende opdrachten mee tijdens het tochten, sport- of spelactiviteiten. ‘s Avonds komen ze in hun jaargroep samen om rond het thema te bezinnen. Op donderdagavond volgt een apotheose in het kerkje van Saint-Père en de week wordt afgesloten met een mis in de basiliek van Vézelay.

Het aftellen naar de zesde editie van 2025 is reeds begonnen.

Andere nieuwsberichten